ترشحات رنگارنگ ذهن من

يكشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۳۰ ب.ظ

نقد فیلم « هیولایی صدا میزند »

شاید از اسم فیلم به نظر برسه که فیلم ترسناکی هست . اما اینطور نیست . چون نه خودم فیلم ترسناک دوست دارم ، و نه اینکه از رو اسم چیزی بگیم . البته اول هم خودم فکر کردم ترسناکه . اول فیلم هم تقریبا همینطوری هست . به طرز هولناکی شروع میشه . اما ریتم خودش رو که خیلی آروم هست ، به دست میاره . همه چی شروع میشه . داستان زندگی یک پسر بچه هست که پدر و مادرش از هم جدا شدن و این پسر 13 ساله که اسمش «کانِر» هست ، با مادر در لندن زندگی میکنه و پدرش هم که طلاق گرفته همراه با خواهر همین کانر در آمریکا زندگی میکنن . اما اتفاقات تلخ ماجرا هم کم کم بروز پیدا میکنن . کانر به دلیل جثه نحیف و تقریبا کوچیکش ، توسط بعضی از همکلاسیاش مورد آزار قرار میگیره ( اولین مشکل ) . کمی بعد هم میفهمیم که مادر کانر به سرطان دچار شده ( دومین مشکل ) و سومین مشکل هم مربوط به رابطۀ بد میان کانر با مامانِ مامانش ( مادربزرگش ) هست که این دو به دلیل اینکه مادر کانر در بیمارستان هست ، باید در یک خونه با هم باشن . یک هیولای تخیلی در داستان وجود داره که شبیه درخت هست و هر شب با کانر صحبت میکنه و از کابوسی که کانر در خوابش میبینه و از روی دادن اون کابوس در واقعیت میترسه ، تعریف میکنه و ......

 

 

 

 

 

تا اونجایی که من میدونم ، این مشکلاتی که وجود داره ، حداقل یکیش در زندگی ما وجود داره و یا داشته . دوست نداشتم داستان فیلم رو لو بدم . خیلی مطالب آموزنده ای در این فیلم یاد میگیریم . طوری نباشیم که دیگران ما رو مسخره کنن و ما رو با حرفاشون آزار بدن . با بقیه رابطه خوبی داشته باشیم . حتی اگه کینه ای از اونها به دل داشته باشیم .  و موردی که خودم خیلی دوست داشتم . به اتفاق افتادن چیزی ایمان داشته باشیم .  ایمان یا باور داشتن موضوعی ، باعث میشه که اون اتفاق رخ بده ( قانون جذب ) .

 

 

ایمان داشته باشیم به اینکه :

 

 

- زندگی هنوز تموم نشده :)))

 

 

- یک نفر که مریضه زنده میمونه  :)))

 

 

- دوباره میتونیم اون چیزی که میخوایم بشیم :)))

 

 

- یک نفر زنده است :)))

 

 

واقعن میشه . اگه نرسیدیم یا موفق نشدیم ، میرسیم . پیروز میشیم . حقیقت کانر این بود که به فکر میکرد مامانش میمیره و روش های درمانی اثری نداره . ایمان نداشت و خب ، تاوانش رو هم پس داد . مامانش مُرد . (داستان لو رفت!!)

 

 

پایان تاثیر گذاری داره . پیشنهاد میکنم حتما نگاهش کنین . غم انگیز هست ، ولی ارزش نگاه کردن رو داره . محصول سال 2016 هست . بازیگرهای خیلی معروفی داخلش بازی نمیکنن .

 

 

و اینکه با خانواده میتونین نگاه کنین .

 

 

این فیلم رو تلویزیون هم دوبلش رو گذاشته که دوبلورهای معروفی داخلش صداپیشگی کردن .

 

 

حقیقت تو چیست ؟

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۲
امیر +

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی